Ο καλός καταναλωτής

>> Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010


Ο δημιουργός του βίντεο Neil Boorman είναι συγγραφέας, δημοσιογράφος και μουσικός παραγωγός. Ζει στο Λονδίνο κι έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα στην οποία καταγράφει «τη μάχη να ζει κανείς μέσα σε μια κουλτούρα καταναλωτισμού από την οποία δε φαίνεται να υπάρχει διαφυγή». Ο ίδιος σημειώνει:

Tα γεγονότα είναι τα εξής: Οι αλυσίδες καταστημάτων κυριαρχούν στις κεντρικές λεωφόρους μας. Οι διαφημίσεις κυριαρχούν στα μίντια. Οι φίρμες κυριαρχούν στην κουλτούρα μας - σε τέτοιο βαθμό που η κατοχή των «σωστών» προϊόντων καθορίζει τι θεωρείται «νορμάλ». Για κάποιους ανθρώπους δεν είναι ζήτημα - ψωνίζουν για ευχαρίστηση, αγαπούν τις μεγάλες φίρμες και νοιώθουν άνετα με το να γίνονται και οι ίδιοι αντικείμενα πώλησης καθημερινά. Όχι πια. Θα σας δώσω τρεις λόγους:

1. Η μη-αναγκαία κατανάλωση είναι η ριζική αιτία για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα - το περιβάλλον, η οικονομία και η κουλτούρα της καθημερινότητας επηρρεάζονται από την κατευθυνόμενη παρόρμηση για καταναλωτική ανάπτυξη.

2. Ο καταναλωτισμός δε δουλεύει - στο ότι υποτίθεται θα μας κάνει ευτυχισμένους. Δεν λειτουργεί με προοπτική διάρκειας. Το να αγοράζεις είναι σαν ναρκωτικό - η στιγμιαία έξαψη είναι φανταστική, αλλά δεν είναι ποτέ αρκετή.

3. Αρχίζουμε να χάνουμε την επιλογή. Υπάρχουν εκατομμύρια από εναλλακτικές δυνατότητες κατανάλωσης στα ράφια. Αλλά η εναλλακτική στον καταναλωτισμό δεν είναι μια από αυτές. Στην πραγματικότητα είναι αδύνατον να ζεις δίχως τυποποιημένες φίρμες και να παραμένεις φυσιολογικός.



ΠΗΓΗ-bonfireofthebrands--tvxs

1 σχόλια:

Ανώνυμος,  7 Ιουνίου 2010 στις 9:12 μ.μ.  

"Καθώς η πορεία αυτή μετατρέπει την ευτυχία σε εμπράγματο ισοδύναμο, αναδύεται η μελαγχολική ματαίωση της ικανοποίησης στον αντίποδα της πληρότητας που είχαν υποσχεθεί. Όσο το πλήθος των μικροαποκτημάτων αυξάνεται μέσα από το αφηνιασμένο shopping therapy τόσο η ψευδαισθησιακή ευφορία από την συσσώρευση προϊόντων μόδας που έμοιαζε να παρηγορεί, ακολουθείται από κατάθλιψη ισοδύναμης έντασης, σαν εξόφληση χρέους."

Σου θυμίζει τίποτα;

Δημοσίευση σχολίου

• Greenpeace

• New York Time

• WWF

• London Time

• Αρκτούρος

• Tokyo Time

  © Copyright by Όναρ 2009 - 2017

Πίσω Back to TOP